חשיבות ביצוע סקרי שביעות - רצון
כל בעל עסק או מנהלו יודע שנושא שימור הלקוחות הקיימים הוא צורך עליון.
24/11/2016
סקר חיוני
בגלל כל הסיבות הללו חייב כל גוף עסקי לשמור על הקשר עם הלקוח ולהיות עם היד על הדופק בכל מה שקשור לצרכיו, רצונותיו, טעמו ושביעות רצונו. סקר שביעות רצון שנערך בצורה מבוקרת ועל פי מודלים מתקדמים הינו חשוב, ונועד לבדוק את מידת שביעות הרצון של הלקוח הקיים. חשיבות ביצוע סקרי שביעות רצון כאלו היא גבוהה מאחר והם משפיעים בצורה ישירה על החלטות שאמורות להתקבל.
החלטות אופרטיביות
לעיתים, ההחלטה תהיה על שימור מצב קיים. כלומר, אם מרבית הלקוחות נהנים מאופי המוצר או השירות אז אין צורך לשנות. במידה ויהיה חוסר שביעות רצון גורף יהיה צורך דחוף לשנות, ואם חוסר שביעות הרצון מינורי אז ניתן לבצע תיקונים מזערים לשיפור. החשש הגדול ביותר של כל בעל עסק, ובמיוחד גדול בהיקפו, הוא איבוד הקשר עם הלקוח. התמורות בתחומים השונים בחברה המודרנית הינן רבות וציבור גדול של לקוחות מבקש שינויים. איבוד הקשר עם לקוחות אלו יכול להוביל להפסד לקוחות ודבר זה אינו רצוי כלל ועיקר.
שיתוף העובדים
ניהול עסק הינו נושא מורכב שיש בו מגוון רחב של תחומים. בכל עסק יש עובדים אשר מנוהלים על ידי מנהלי מחלקות. יש צורך לרתום אותם ואת המחויבות שלהם לטובת העסק. הדבר נכון לכל התחומים: שיווק, מכירות, ייצור, מנהלה ועוד. הכרת צרכי הלקוחות יכול לסייע לכל מנכ"ל להבין את הסיטואציה בו נמצא העסק ביחס ללקוחותיו. ההבנה הזאת יכולה לסייע לו בהנעת עובדיו לפעילות טובה וממוקדת יותר לטובת החברה. טובת החברה היא, בסופו של דבר, גם טובתם של העובדים. שיתוף העובדים בתוצאות סקרים אלו הוא משמעותי ותורם מאוד.