כרגע באתר
9
6
6
,
2
מודעות
כניסה לאזור האישי

לימודי הוראה לבתי ספר יסודיים - למי זה מתאים?

בחירת מסלול לימודים היא אחת ההחלטות החשובות ביותר שאנחנו מקבלים. כדי להבין אם הוראה בבית ספר יסודי מתאימה גם לך, כדאי לעבור על רשימת הפרמטרים ולבחון עד כמה הם מתאימים לך.

03/06/2018

חיבור אמיתי לילדים

חיבור אמיתי לילדים
על-מנת להיות מורה מצוין, נדרש חיבור אמיתי לילדים: יכולת לדבר איתם בגובה העיניים ובה בעת להיות מנהיג מבחינתם, יכולת לזהות כל סימן של מצוקה אצל כל ילד או ילדה בכיתה (או במסדרון), יכולת לדעת מתי ללחוץ ומתי להרפות, מתי להיות רציני ומתי לצחוק, יכול להביא לידי ביטוי בכל אינטראקציה לאורך יום הלימודים אמפתיה, להפעיל את הדמיון, להשתמש ביצירתיות וכמובן המון המון סבלנות.

שליחות

הוראה, ובפרט בבתי הספר היסודיים, היא מקצוע עם שליחות, ובעצם קודם כל שליחות. עבור מי שמסכים עם אמירה ערכית זו, בחירה של לימודי הוראה שמובילים לקבלת תעודת הוראה בבתי ספר יסודיים (חשוב לזכור שישנם סוגים שונים של תעודות הוראה) היא הבחירה הנכונה ביותר. כדאי לזכור שהשליחות מחייבת לא רק התמקצעות - הן בתחילת הדרך במסגרת הלימודים הנ"ל והן לאורך כל תקופת העבודה כמורה - אלא גם אישיות מתאימה, ובפרט יכולת להוות דוגמה ומופת לילדים בכיתה.

כריזמה

לא קל להחזיק כיתה של 20 או 25 ולפעמים גם 30-35 ילדים, ולעשות זאת יום אחרי יום במשך כמה וכמה שעות. על-מנת להצליח במשימה שנראית לפעמים כמעט בלתי אפשרית נדרשת כריזמה - מהסוג שנולדים איתו ולא כזו שאפשר להקנות במסגרת לימודי הוראה, מושקעים ומגוונים ככל שיהיו.

עבודת צוות

אמנם בכיתה הסיטואציה בסופו של דבר היא מורה אחד מול כל התלמידים, אבל בית ספר הוא צוות רחב שכולל גם מנהל/ת, יועצ/ת, שלל מורים ועוד אנשי מקצוע שחייבים לדעת לשלב כוחות ולשתף פעולה על-מנת להבטיח למידה אפקטיבית בכל הכיתות ולעזור לכל ילד ולכל ילדה למצות את כישוריהם ולהתפתח באופן הטוב ביותר. מורים מוכשרים שמחוללים פלאים בכיתה אבל לא אמונים על עבודת צוות עלולים לגלות שהתוצאות שהם מספקים הן לא הגבוהות ביותר האפשריות.

סקרנות

ללמד פירושו גם ללמוד, וכדי ללמוד נדרשת סקרנות. בפרט כך הדבר כשמדובר על ללמוד מילדים, ובפרט אלה הצעירים יחסית שממלאים את בתי הספר היסודיים. סקרנות היא גם מפתח חיוני להשבחת יכולות ההוראה ולהתמקצעות מתמדת - שהינה הכרחית שכן התחום הפדגוגי משתכלל כל העת, ומורים שלא מקפידים להישאר עם יד על הדופק לא יוכלו לנצל את כל האפשרויות הקיימות ושעוד יפותחו לטובת העשרת הלמידה.

סדר וארגון

לא קל להעביר באופן יעיל ידע רחב היקף לאורך שנת לימודים, שכן לאורכה עשויים לצוץ לא מעט אירועים בלתי צפויים: שביתות, ימי מחלה של המורה, ימים שבהם חלק גדול מהילדים לא מגיעים לבית הספר ועל כן לא כדאי ללמד חומר חדש ועוד. בנוסף ייתכנו מקרים שבהם סוגיות חברתיות מחייבות תשומת לב על חשבון זמן הלמידה עצמה, לפעמים ישנם טקסים שחשוב לערוך לקראתם חזרות רבות ויש עוד סיבות ליציאה מתוכנית הלימודים המתוכננת. במצב שכזה חשוב מאוד לכל מורה להיות בעל יכולות סדר וארגון גבוהות, שיובילו ללמידה אפקטיבית למרות הקשיים והמגבלות.

אהבת התחום שאותו מלמדים

לימודי הוראה לקראת קבלת תעודת ההוראה כוללים באופן טבעי גם לימודים דיסציפלינריים - כלומר לימוד התחום שאותו ילמד המורה בבית הספר. אהבה לתחום זה - בין אם מדובר על ספרות, מתמטיקה, מקרא, מדעי הסביבה, אנגלית, גאוגרפיה, מדעים, לשון וכו' - הינה חובה גם כן, שהרי ילדים רגישים לכל זיוף, ואם המורה לא אוהב את חומר הלימודים, גם הם לא יגלו בו עניין.
פעולות נוספות :
שיתוף בפייסבוק
הדפס כתבה
שלח כתבה לחבר
הוסף למועדפים